Posteljnina proti alergijam – je res odporna na pršice?

Ljudje, ki so alergični na hišni prah ali pršico, imajo težave skozi celo leto. Za razliko od tistih, ki so alergični denimo na cvetni prah in imajo simptome alergije samo v pomladanskem ali poletnem času, ko cveti rastlina, na katero so alergični. Ljudem, ki se spopadajo s simptomi alergije, kot so kihanje, tekoč in srbeč nos, rdeče in srbeče oči in podobno v vseh letnih časih, zdravniki pogosto priporočajo redno globinsko sesanje tepihov, zofe, blazin ter tudi posteljnine. Velikokrat jim je priporočena tudi hipoalergena posteljnina oziroma taka, ki deluje proti alergijam.

Če bi svoje odeje, rjuhe in blazine pogledali pod mikroskopom, bi kaj kmalu ugotovili, da je posteljnina raj za pršice. Nič čudnega torej, da se alergiki in astmatiki velikokrat zbujajo s popolnoma zamašenim nosom in rdečimi očmi. Vendar pa dve novejši študiji kažeta, da samo uporaba protipršične posteljnine ne zadošča. V prvi študiji so britanski raziskovalci eno leto opazovali tisoč sto ljudi z blago astmo: polovica jih je spala na posteljnini, ki deluje protialergeno, druga polovica pa na posteljnini, ki nima te oznake. Ugotovili so, da med delovanjem njihovih pljuč po letu dni ni bilo razlike. Prav tako se pri nobeni skupini ni spremenila poraba zdravil proti astmi.

V drugi, nizozemski študiji, so raziskovalci prišli do ugotovitve, da je protialergena posteljnina pri 280 opazovanih pacientih z astmo uspela zmanjšati prisotnost pršice bolje kot navadna, vendar ni vplivala na zmanjšanje simptomov astme. Če potegnemo črto: posteljnina proti alergijam, ki stane med 20 in 60 evri, ni nujno stran vržen denar. Vendar samo po sebi ni dovolj za to, da bi spremenilo stanje astme ali alergije. Posteljnina naj bo samo del vašega boja proti pršicam – in ne njegov sestavni del, svetujejo strokovnjaki. Redno čiščenje in sesanje lahko poleg uporabe pravilnih odej naredi veliko.

Kakšen nakit se poda vašemu obrazu?

V tokratnem zapisu se bomo posvetili uhanom. Znano je, da se vsi uhani ne podajo vsem oblikam obrazov. Da bi vaš obraz kar najlepše zasijal, uporabite uhane prave oblike za vas in se izogibajte ostalih oblik uhanov. Ta vodič lahko s pridom uporabite tudi, če za ušesni nakit kupujete za darilo in ste se znašli v godlji, saj ne veste, katerega bi izbrali.

Če ima ženska podolgovat obraz, se ji bodo daleč najlepše podali okrogli uhani. Lepo ji bodo stali tudi taki v obliki bunkic in obročki. Ženske z ovalnim obrazom so prave srečnice, saj se jim poda prav vsak nakit – pa tudi frizura. Če je vaš obraz oglat oziroma imate izrazito poudarjeno čeljust, se izogibajte trikotnim in špičastim oblikam uhanov, ki bodo samo še poudarile oglatost vašega obraza, od katere želite odvrniti pozornost. Vaš obraz bodo najbolje uravnotežili večji uhančki ovalnih oblik, majhni okrogli uhani in taki, ki imajo zaobljeno dno.

Za ženske z obrazom oblike diamanta so nadvse primerni manjši ušesni okraski, kot so manjši obročki, kroglice in majhni viseči uhani. Dame z okroglim obrazom naj na ušesih nosijo nakit, kot so dolgi uhani, ki optično podaljšajo obraz. Zaobljenost bodo zelo dobro uravnotežili tudi pravokotni in dolgi ovalni uhani. Izogibati se je treba okroglim in obročastim oblikam.

Na trikoten obraz se odlično podajo okrogli, ovalni in obročasti uhani ter taki z zaobljenim dnom. Pravokoten obraz je ožji od oglatega. Zanj so najprimernejše majhne bunkice in obroči ter uhančki, ki spominjajo na gumbe in kapljice. Primerni so tudi ovalno oblikovani. Za kvadratast obraz so najprimernejši ogromni obroči, dolgi kapljičasti uhani in taki, ki spominjajo na lestenec. Ženskam s srčasto oblikovanim obrazom naj ušesa krasi trikoten nakit, kapljičasto in lestenčasto oblikovan ter obročki srednjih velikosti. Izogibajo naj se bunkicam in miniaturnim obročkom.

Jejte oreščke za vitalnost in vitkost

Oreščkom in semenom se velikokrat dela krivica, ker veliko ljudi meni, da vsebujejo preveč maščob in redijo. Raziskave dokazujejo ravno obratno, in sicer, da oreščki ne prispevajo h kopičenju odvečnih kilogramov. Ugotovili so celo, da lahko redno uživanje oreščkov pomaga shujšati. Kdor bi rad shujšal, naj poskusi nadomestiti malico, ki je bogata z ogljikovimi hidrati, z manjšo pestjo oreščkov.

Oreščki skrbijo za zdravje srca in ožilja. So popolnoma naravni, bogati s hranilnimi snovmi, minerali in antioksidanti, ki zelo dobro vplivajo na zdravje srca in obtočil. Številne raziskave so dokazale, da uživanje oreščkov pomembno zmanjša tveganje za nastanek visokega krvnega tlaka, diabetesa tipa 2 ter zmanjša indeks telesne mase in kopičenje maščevja na trebuhu.

Katere oreščke izbrati? Ali so med njimi kakšne pomembne razlike? Vsi oreščki so zdravi in imajo odličen vpliv na zdravje. Izjemo predstavljajo le arašidi, ki v bistvu spadajo med stročnice in so lahko kontaminirani z aflatoksinom, zato se jim je bolje izogniti. So pa med posameznimi oreščki nekatere razlike, čeprav prav vsi dobrodejno vplivajo na naše zdravje.

Orehi vsebujejo veliko maščobnih kislin omega 3, fitosterolov ter antioksidantov. Raziskave so potrdile, da zmanjšajo tveganje za nastanek raka na dojkah ter prostati. Mandlji so bogati z antioksidanti ter drugimi hranili. Brazilski oreščki vsebujejo veliko selena, ki je tudi pomemben element pri preprečevanju raka. Pekanovi orehi spadajo med tiste oreščke, ki vsebujejo največ vitaminov in mineralov. Raziskave so pokazale, da znižujejo mLDL ali slab holesterol. Makadamija vsebuje poleg pomembnih hranilnih snovi tudi vitamin B1, mangan in magnezij.

Za boljši izkoristek hranil, vitaminov in mineralov se priporoča namakanje oreščkov za nekaj ur ali celo preko noči. Z uvedbo oreščkov v vašo prehrano boste storili pomemben korak na poti k boljšemu zdravju in počutju. Imeli boste tudi zvrhano mero energije in ne boste imeli težav s koncentracijo in spominom.